söndag 16 november 2014

Bebisfilt

 
Den här fantastiska filten har min syster stickat till en arbetskompis som snart ska få en bebis! Den är stickad i garnet Geilsk bomull/ull och om jag minns rätt gick det åt ett nystan av varje färg, så det är ett drygt garn. Mönstret med sicksackränder har hon kommit på själv och sedan har hon virkat en picotkant som avslutning runt hela filten. Den är otroligt vacker tycker jag. 




 
Det är nästan så det är värt att vara gravid en gång till för att få en sådan här fin filt :) Men bara nästan. 

3 kommentarer:

  1. Åh, vilken vacker filt. Vilket arbete! Hade jag fått en så fin filt hade jag börjat gråta tror jag. :)

    SvaraRadera
  2. Vilka fina maskor! Helt sagolikt välgjord! Nu blir jag sticksugen så in i vassen.

    SvaraRadera
  3. Så fin.filten är ju helt underbar.jag blir sugen att sticka en fast jag vet inte till vem.men filten är ju så fin

    SvaraRadera